Köpvillkor
Köpvillkor
Allmänt
Detta avtal är reglerat av den nedanstående standarden i köpvillkor för konsumentköp för varor över internet. Köpvillkoren är utarbetade efter Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)
När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och studionord.se som är en del av Nordhem Värme AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress du angav vid beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.
I dagsläget säljer vi endast till Sverige.
studionord.se ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år).
studionord.se förbehåller sig rätten att neka en order.
Vi förbehåller oss rätten att löpande göra produktändringar och förbättringar.
Priser
Våra priser anges alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. Misstänkta fall av falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.
Betalningar
Hos Studionord.se handlar du tryggt och säkert med Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kort, banköverföring eller annan direktbetalning. Allt är lika säkert.
Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ första gången du handlar med Klarna där så är möjligt. Med Klarna faktura har du för närvarande minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout. Det kommer alltid att finnas länkar till information eller de villkor som gäller för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. För kortbetalning gäller din banks villkor.
Du måste vara minst 18 år gammal för att få handla i vår webbshop och med Klarna.
KLARNA CHECKOUT
- Faktura
Med Klarna faktura beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post. Fakturan från Klarna skickas direkt till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. Om du inte fått din faktura när du hämtat ut ditt paket bör du kontrollera din skräppost eller logga in på Mitt Klarna för att ta del av fakturan.
- Betala med ett klick
Det här är en tjänst som är precis så smidig som den låter – du betalar dina fakturor och månadsfakturor via Klarnas app eller hemsida med ett enda klick. Tjänsten går ut på att du ansluter ditt bankkonto till Klarna. Klarna använder autogiro för att kommunicera med din bank men drar aldrig några pengar förrän du klickar på ”Betala”. Därefter tar det 1-2 bankdagar innan pengarna dras från ditt konto.
- Delbetalning/Kontofaktura
Alla köp som du väljer att delbetala och alla köp med förlängd betaltid (till exempel ”Köp nu, betala i augusti”) samlas på en så kallad kontofaktura. Din kontofaktura skickas via mejl och är dessutom synlig när du loggar in på Mitt Klarna. Det smidiga med kontofakturan är att du själv kan bestämma hur mycket du vill betala varje månad och att du när som helst kan betala in det kvarvarande beloppet för att avsluta delbetalningen. Kontofakturan skickas ut till dig varje månad via mejl eller post, beroende på vad du valt.
- Klarna Direkt
Om du har anslutit ditt bankkonto till Klarna kan du använda Klarna Direkt som betalsätt, du kan även koppla ditt bankkonto vid beställningstillfället. Det innebär att du betalar i kassan genom att identifiera dig med Mobilt BankID. När din beställning skickas från oss får du ett mejl från Klarna om att de drar pengarna från ditt konto inom en till tre dagar. Om de inte kan dra pengarna från ditt konto skickar de en faktura via mejl istället.
- Kort
Studionord.se erbjuder en säker kortbetalning i samarbete med Klarna. Du kan välja att betala med Visa och Mastercard. Vid betalning med kort skickas du som kund vidare till en säker sida där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Studionord.se hanterar aldrig dina kortuppgifter. Du kan endast handla med kort utställda inom Norden. För kortbetalning gäller din banks villkor.
- Klarna B2B
Klarnas B2B-betaltjänster att genomföras av Billie GmbH ("Billie"). Klarna förblir avtalspart, men B2B-betaltjänsterna kommer att tillhandahållas av Billie. Om du har frågor, kontakta Billies kundtjänst klicka här.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst om du har några frågor om Klarnas betalalternativ, klicka här.
Återbetalningar
Har du beställt och betalat ordern med kontokort återbetalar vi pengarna till kortet. Har du beställt och betalat via Klarna Faktura eller delbetalning sker återbetalningen via Klarna Faktura. Var noga med att bifoga alla nödvändiga kontouppgifter (komplett konto-information med eventuellt clearing-nummer) med returpaketet eller ring in dina uppgifter till vår kundservice.
I det fall vi utför återbetalning på annat sätt än den ursprungliga betalningsmetoden kommer vi att kontakta dig som konsument. I det fall du önskar att få återbetalt på annat sätt än den ursprungliga betalningen är du välkommen att ta kontakt med kundtjänst.
Återbetalningen vid godkänd retur skall som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst om du har några frågor om Klarnas återbetalning och betalalternativ, klicka här.